vineri, 3 iunie 2011

paranteza

Am tot citit in ultimele zile pe net pareri pro si contra cainilor de rasa comuna, maidanezi, tomberonezi, sau ce nume mai mult sau mai putin europene le-au  inventat iubitorii de animale sau dimpotriva cei care ii considera o pesta si doresc exterminarea lor prin orice metode. Va spun din capul locului  ca eu nu stiu inca ce parere am despre maidanezi. Ma deranjeaza cand sar sa-mi atace cateaua sau cand mai rau ,dar mai rar, sar sa ma muste pe mine in rest ...sunt animale ca oricare altele care nu au un habitat al lor si atunci traiesc pe strazi ca si oamenii vagabonzi au ajuns pe strazi din 'n' motive de cele mai multe ori independente de vointa lor. Daca trebuie acceptati sau nu, daca ar trebui integrati sau nu ..daca ar trebui lasati sau nu in pace ..cred ca o decizie pe care omul nu o mai poate lua corect din cauza ca gandirea noastra este alterata de vremurile in care traim. Ne consideram stapanii planetei, varful lantului trofic si asta ne da dreptul sa decidem ce animale trebuie protejate si care sa fie exterminate. Suntem singurele animale care ucid de placere sau neprovocate si asta ne face superiori :) bravo noua !! Ceea ce vroiam sa fac(spun) inainte sa ma ia 'valu' este sa 'discutam' daca a cumpara un caine de rasa vs a adopta un maidanez este sau nu o ipocrizie. Inainte de a lua un catel trebuie sa ne gandim pentru ce avem nevoie de acest catel sau ce fel de catel am vrea ... vioi, independent, care sa poata sa ne apere, care sa ne ajute la vanatoare, care sa se poata juca in siguranta cu copii, sau vrem pt ca are toata lumea caz in care recomand cu caldura un animal mai putin pretentios un melc de ex :) . In fuctie de motivul pentru care vrem catelul alegem rasa dar acest subiect il vom discuta in alta zi. Pentru cazul in care vrem un catel pur si simplu, pentru ca stam la casa  dar nu avem experienta in cresterea cainilor este chiar recomandat un maidanez :) pt ca sunt adaptabili, invata repede, si au cate putin din toate calitatile tuturor raselor. Ideal ca primul caine :) inveti ce vrei de fapt de la un caine. Ce am observa eu la al meu ( primul meu caine a fost un maidanez ) este ca se maturizeaza f repde in comparatie cu cei de rasa. Eu personal desi la bloc, am fost foarte atasat de el si mi-a placut ca experienta. L-am tinut aproape un an, daca imi aduc bine aminte pana cand un prieten/coleg al tatalui meu l-a luat la el la gradina/tara, probabil convins de tatal meu :). Problema era ca latra la oamenii care treceau pe trotuar pe sub geam, iar eu la vremea respectiva nu ma pricepeam aproape deloc. Din acest motiv sunt acum asa de vehement in a convinge pe oricine vrea un caine sa se documenteze bine inainte de a lua un caine si sa aveti in minte un singur lucru : Daca ei pentru noi sunt un 'episod din viata' noi pentru ei reprezentam TOATA VIATA, este o responsabilitate catre ti-o asumi asupra unei vieti care 'vede' numai ce-i arati tu, stie numai ce-i spui tu, si pentru care tu esti zeul suprem! depinde doar de tine fericirea lui si starea lui de sanatate!  Nu stiu daca se poate trage sau nu o concluzie din tot ce am scris eu aici dar : eu voi lua si un maidanez cand voi sta la voi sta la casa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu