marți, 7 iunie 2011

Comanda 'aici'

Prima, cea mai usoara comanda si cea ma importanta dintre comenzi ideal ar fi sa fie invatata odata cu numele. Chiar daca e frustrant la inceput cainele trebuie strigat si de 15 ori pana vine si NICIODATA da abosul NICIODATA nu trebuie cainele certat dupa ce este chemat sau altfel spus nu chemi caine pentru a-l certa. Dupa  ce a invatat numele incepem sa spunem 'aici' este recomandat sa asociem si cu un semn de obicei facut cu degetul in jos 'aici' si intotdeauna precedat de numele cainelui ( sa fie sigur ca lui ii cereti ceva ). Asta e teoria care o gasit pe orice site cu sau despre animale. Problemele apar atunci cand iesim afara cu cainele -el in casa asculta vine etc catel cuminte iar cand iese afara parca e alt catzel- la dresorii profesionisti apare notiunea de 'drive' in romania am auzit notiunea de 'vrie' ..aceste notiuni descriind de fapt agitatia si atentia marita a cainelui pe care ei o induc sau reusesc sa scoata cainele din aceasta stare, eu personal la cainele meu am preferat sa o inhib de tot ..fapt pe care eu personal il recomand tuturor celor care au caine 'de apartament' si nu il folosesc la diverse activitati .. concursuri de agilitate, vanatoare ..etc. Revenind la comanda 'aici' aceasta trebuie exerseta la inceput in spatii oarecum inchise sau in zone unde canele nu poae fi pus in pericol si nici nu are elemente care sa-i distraga atentia. Eu ieseam la inceput la ore foarte matinale sau foarte tarzii, cu buznarele pline de recompense, in locuri de joaca pentru copii sau in locuri imprejmuite cu boscheti care cumva delimiteaza un teritoriu, iar cainele nu are tendinta sa fuga de acolo, apoi incet, incet la joaca cu alti caini si chemat oricand este neaparat nevoie ( iese din perimetru, apare o pisica ..etc) ori cand vedem ca nu e in mijlocul actiunii pentru ca riscam sa ne ignore si fiind la inceput preferam sa dam comanda doar cand suntem siguri ca o executa .. mai ales ca e una din comenzile f importante si care o controlam mai greu ( fiind la distanta). In concluzie rabdare si repet NICIODATA nu chemam cainele sa-l certam iar daca il chemam sa-i punem lesa ..ne mai jucam putin cu el dupa ce l-am chemat, nu e bine sa asocieze chematul cu pusul lesei ..pt ca la fel ca si copiii nu prea vrea sa plece de la joaca. Eu am inecrcat sa dau o conotatie pozitiva lesei chemand cainele si pentru iesit la plimbare cu comanda 'hai' si 'clantanind' lesa prin urmare lesa e un prilej de bucurie si vine cu placere, evitand cand plec de la locul de joaca sa trag de lesa ... incercam sa o conving fara sa trag de lesa hai hai ..bravo recompensa etc ..., si acum mai folosesc recompense din cand in cand la comenzile uzuale .  Spor si rabdare! Pentru cei interesati am o colectie marisoara de carti si fimulete facute de diversi dresori sau 'handleri' din starinatate, pe care daca exista doritori le pot pune pe un torent .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu